mandag 24. mai 2010

jobb jobb jobb

jeg har for tiden ingen sommerjobb.
noe jeg, i grunnen, burde få meg.
og jeg har planer om å få meg det, eller gå virkelig ordentlig inn for det, når eksamenstida er over.
jeg er litt lei av at mine foreldre maser hele tiden.
jeg tror de er redd jeg blir påvirket av enkelte menneskers dårlige arbeidsmoral.
for dårlig arbeidsmoral liker de ikke, familien min. det er arrogant å ha dårlig arbeidsmoral.
men hva er så dårlig arbeidsmoral?
og hvordan finner man så gode sommerjobber?
hvordan søker man?
hva skal man skrive?
skal jeg lyve, og si at jeg er ryddig, blid og utadvendt?
si at jeg heller er, som jeg antakelig er, rotete, humørsyk og snarere inadvent?
får man jobber av det?
hvor er negative kvalifikasjoner, og hva er positive? hva er det som skal til for å få jobb.
jeg blir sint når folk sier at jobbmarkedet er en lett og ålreit greie. jeg synes det heller er utrolig vanskelig kjipt. for jeg er kresen, samtidig så prøver jeg å være åpen.
for jeg trenger erfaring, og det mer enn penger.
men usj, hvorfor er det ingen som svarer? og hva passer jeg til?
bokhandel, servitør, eldrehjem, resepsjonen, rimi?
jeg vet ikke, jeg. helst vil jeg flytte til et jeger - og sankersamfunn og leve av oppsamlede rotgrønnsaker og villsvin. (rettelse: hagebrukersamfunn)

1 kommentar:

  1. Kan me ikje bare flytte til Papua New Guinea, Liv? Alt e så mye lettere der!

    SvarSlett